En ko på vägen.

2010-09-26 | 20:06:30 
Blev en barbackaridtur idag, och min syster + Lovis gick bredvid. Efter bara några minuters promenad i skogen upptäckte vi att det låg en ko på vägen framför oss. En av våra kor hade rymt och låg och tittade på oss sådär mystiskt som bara kor kan göra. Så det vara bara att vända hemåt igen och stänga av elstaketet och försöka mota in kon igen. Tur att hon gick in direkt, för sen fick vi laga staketet innan vi kunde fortsätta ridturen/ promenaden.

Nadja tyckte nog att jag var lite konstig som först tränsade och red 10 min innan vi gick tillbaka i stallet och hon fick stå i boxen för att sen tränsa och hoppa upp igen.

Har blivit så lerigt i hagen nu att Nadja har börjat få stå inne om nätterna, känns inte som om det gör något heller. Ska väl fixa hösthagen nästa helg om regnandet fortsätter så vi slipper leran! Och jag slipper borsta en häst som är brun när jag tar in henne.

Nadja i lerhagen :)



// Jenny

Kommentarer
Postat av: L

Jaa vi tog det förra sommaren när vi var iväg på ett meeting :)

2010-09-26 @ 20:23:02
URL: http://linneaborgstrom.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

sv; ja, verkligen :)

Händer ikväll då? :)

2010-09-26 @ 20:37:17
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: hanna

våran hage är sjukt mkt värre..:(

2010-09-27 @ 21:15:35
URL: http://rothis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0