Igår och idag

2010-11-20 | 14:16:28 
Ridturen på Nadja igår blev riktigt bra, jag bestämde mig för att rida på ett gärde eftersom det var så hårt och fruset på grusvägen/ paddocken. Nadja var sjukt pigg, jag skrittade på långa tyglar och när vi kom till ett gärde med uppförsbacke på, där vi brukade galoppera när hon var frisk - så bara stack hon med mig! Öronen rätt fram och full galopp uppför backen. Första tanken var väl att stoppa henne, men sen tänkte jag att hon kan väl få springa, om hon själv vill det. Fast gick sen tillbaka och skrittade (Nadja tänkte dra iväg ingen..) uppför backen.

I natt har det kommit en del snö och jag har inte snöskor på Nadja så hon fick mest massa styltor. Därför blev det en promenad med hovkratsen i fickan, så vi kunde stanna ibland och ta bort styltorna. Försökte få Nadja att gå där bilarna hade åkt för då slapp vi ju snön, men hon smet ut i snön direkt jag vände ryggen till.

Ikväll planerar jag annars en hemmakväll, kanske finns det något bra på tv?

Vinterpäls <3


// Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0