Dressyrpass med Karl

2010-07-01 | 20:10:06 

Igår hade jag planerat ett dressyrpass med Karl eftersom det var lite sämre väder, och alltså inte så varmt ute. Det gick inte riktigt som jag hade planerat. Karl var okoncentrerad på mig och det känndes som om det jag sa till honom kom när vi hade hunnit gå runt halva banan.
Därför fick jag planera om till att öva en hel del på att göra halvhalter, rida mycket olika ridvägar, tempoväxlingar i dom olika gångarterna osv. Gjorde även en del lösgörande eftersom han kändes lite stelare åt ena hållet.
Till slut gick det faktiskt mycket bättre, känndes som om det gav resultat det jag gjorde eftersom Karl direkt lyssnade på mig och blev mycket trevligare att rida! Hoppas bara att det håller i sig till nästa gång jag rider =)

// Jenny


Kommentarer
Postat av: hanna

HAHA jag känner detsamma, och jag är 18..

2010-07-02 @ 10:16:21
URL: http://rothis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0