Bruks SM 20I0

2010-07-26 | 16:02:18 

Bruks SM i lördags förmiddag på Lillerud, Karlstad var i alla fall jättekul! Trots att mitt resesällskap blev sjuk så jag fick åka själv.
Jag har aldrig sett någon bruksgren förut, och det såg mycket roligare ut än jag trodde att det skulle vara. Det var kul att se att den yngsta startande var 13 år och den äldsta var 53 år.
Banan var också rolig, och det stog färggranna saker lite överallt och domarna fick springa för att hinna med mellan en del hinder. Vattenhindret var i alla fall det hindret som hästarna vägrade mest på.

Det var en hel del fjordingar med också och tävlade (11 av 18 startande var fjordingar). Yngsta hästen 5 år och äldsta var 22 år.

Hann se lite av SM i skogskörningen också, men det var inte lika intressant :P

Om Nadja blir frisk nån gång så ska vi nog satsa på bruksridning i stället =)

Bruksridningen

 





















En del hästar tyckte att vattenhindret var mindre roligt...





Skogskörningen







// Jenny


Kommentarer
Postat av: marie

det är ju nästan som western grenen trail :-D

2010-07-28 @ 21:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0