Få ner staketstolpar i en halvmeter snö tidigt på morgonen...

2010-02-11 | 12:57:41 

Igår hittade jag ett trasig staket när jag skulle ta in hästarna. Och det är klart att det inte var tråden som var av, nej, det var såklart stolparna som hade gått sönder. Och försök att få ner nya stolpar i en halvmeter snö och stelfrusen mark. Inte lätt. Det slutade faktiskt med at jag satt fast stolparna i snön. Inte så smart kanske, men jag får hålla koll på dom när det töar sen.
Såklart hittade jag också ett ställe till där det var trasigt, men bara tråden där, så det gick ju snabbt att laga. I morse när jag lom ut var det trasigt - på samma ställe igen! Då upptäckte jag att rådjuren hade gjort en bred väg igenom just där. Jag kommer säkert få laga det där staketet varje dag om rådjuren fortsätter springa där... Det känns som ett alldeles lysande sätt att börja morgonarna med.

Annars är jag ledig från praktiken idag, så jag har ridit Karl på förmiddagen, vi red ut en skritt-tur eftersom han fick vaccin-sprutan igår så tog vi det lite lugnt idag. Alla veterinärer säger ju olika om hur man ska göra, så jag tog det säkra före det osäkra. Inte kul om han blir sjuk eller något sådant (fast det tror jag i och för sig inte). Det gick i alla fall jättebra, det var skönt att komma ut trots att det både blåste och snöade lite på oss. Karl var snäll och pigg, han tyckte nog att det var skönt att komma ut en stund :)

Skriver mer sen för snart ska jag gå ut och gå med Nadja tillsammans med Lovisa & Neptun. Skönt att hinna med allt när det är ljust! Plugga kan man ju lika gärna göra på kvällarna, när det är mörkt :)

// Jenny


Kommentarer
Postat av: hanna

fyfan va surt med staketet... ska ja komma å hjälpa dig? hahahah ;)



sv: jo du sf kortet är så himla värt! :D ha en bra kväll! kram

2010-02-11 @ 18:01:01
URL: http://rothis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0