Veterinärbesök & nya regntäcket

2010-04-15 | 20:36:02 

Mina dagar är lite tråkiga just nu, däför är det lite dålig uppdatering. Nadjas nya täcke har i alla fall kommit och det passade jättebra! Eftersom jag inte vill visa henne utan man, så får ni ett kort på långt håll i stället, när hon står i skogen och är nyfiken på vad jag håller på med... Hon fick prova täcket på eftermiddagen en stund idag, för det börjad regna så jag satte på täckena, och då slutade det regna :P Hon syns ju i det i alla fall, är ju nästan självlysande :P




Var till veterinären med Lovis idag. Hon har ju haft ont i "höfterna" ett tag så det var lika bra att kolla upp det. Veterinären trodde i alla fall att det kunde vara artros i bäckenet och skrev ut lite tabletter till henne, och om hon blir bättre av dom så är det artros. Inte så kul- speciellt eftersom det inte går att bota. Men det verkade på veterinären att långtidsbehandling med tabletterna brukar ha god effekt om det skulle vara artros, så det är ju inte helt kört...



Cyklade en sväng på kvällen idag, det var faktiskt riktigt skönt. Blev en tur runt åsen/strömtorp och sen hem igen. Gick på en halvtimme :)
Nu är det värdscupfinaldeltävling i hoppning på TV (svt24), och eftersom en svensk är med så tänkte jag kolla :)

// Jenny


Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma

sv; okej, vad pluggar du till :) Ska snart sova:P

2010-04-15 @ 21:12:49
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma

sv; vad roligt :D Jag pluggar till hästskötare (går första året x)

2010-04-16 @ 16:42:11
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Nadja blev jättefin i täcket :D

Stackars Lovis, hoppas det inte är så farligt..

Jag har också kollat på hästhoppningen nu 2 dar i rad ;)

2010-04-17 @ 21:01:56
URL: http://nikonda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0