Enrubriktack!

2010-04-11 | 20:23:26 

Nu har jag läst lite på olika fjordingsidor och kommit fram till att enda sättet att få Nadjas man att stå lika fint som den har gjort tidigare, utan att ligga ner på ena sida, är att klippa bort all man en gång. För att sedan låta den växa ut ända från början igen. Så det gjorde jag igår,  det ser hemskt ut alltså. Nadja utan någon man alls. Därför får ni inte något kort alls på henne de närmaste veckorna, så det hinner växa ut. Stackaren! Men nu hoppas jag att det i alla fall blir en rakt uppestående man igen, och blir det inte det, så sparar jag ut till lång man på henne, jag tycker verkligen inte att det var fint nu när den la sig ner på ena sidan.

Här är en bild på hennes man, när den ligger på stallgolvet...



Har i alla fall hunnit med en massa saker idag/ igår (förutom att förstöra Nadjas utseende). Småsaker, som att storstäda min garderob i stallet, smörja träns/sadel, gå på promenad med Lovis, rida, plocka bland saker inne, maila lite folk och ringa hovslagaren. Ringde idag --> han kommer i morgon =)
Hann också ta hem mina hinderstöd från paddocken och laga dom + skrapa av all lös målarfärg, så när dom har hunnit torka ordentligt igen ska dom målas & bli fina inför somamren!

Har även passat på att baka kladdkakemuffins idag, konstigt recept med rapsolja och annat konstigt i, men det blev ju gott till slut i alla fall! 



Har också hunnit med att rida ut nu på eftermiddagen i det fina vädret med Lovisa. Blev en lite promenad på vägarna, som vanligt :) Hann med en promenad med Lovis efteråt också, nu blir det kanske New Moon?

// Jenny


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Haha, japp! en ny header igen ;p Fast nu blev jag nöjd!! Tack! =)

2010-04-11 @ 20:43:10
URL: http://gurksnutten.blogg.se/
Postat av: hanna

sv: hahahahha jag satt också där men jag var inte säker på ifall det var du :o men då vet jag! ja det var i onsdags :) men vad kul haha :)

2010-04-12 @ 14:21:25
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Haha jaa hon såg lite annorlunda ut när ja fick se henne utan man xD hehe! Men det blir nog bra ska du se :)

De där muffinsarna såg helgoda ut ju! :O :D

2010-04-13 @ 13:04:33
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja i vissa lägen är rakning enda sättet att få menen att bli bra igen, har dne väl börjat vika sig är det svårt att få den bra igen utan "drastiska" åtgärder.

När den börjat växa ut bruakr det vara bra att trimma manen så ofta det går, speceillt utsidorna. Lycka till och hoppas manen växer ut snart!

2010-04-15 @ 13:33:22
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: Camilla

Sv; Ja du får hålla tummarna att den växer snabbt som sjutton. :) Kapade manen på en ridskolehäst en gång som sista utväg och dne såg ju inte klok ut ett tag men för några år sen va snaggade manar populärt på tävlingshästar inom alla kategorier så det kanske kan bli modernt igen :P



Tack, Hoppad du kikar in några fler gånger, får gärna följa min blogg som uppdateras så ofta jag hinner.

2010-04-16 @ 13:00:26
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: Camilla

Sv; Ja det vore ju en fiffig lösning, tyvärr inte lagligt på tävling... Hmmm.. Får göra det så snyggt så ingen märker nått :P



Va roligt! När du får tid får du gärna skriva vad du tycker!

2010-04-16 @ 21:04:56
URL: http://hastskotare.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0