Våren försvann lika fort som den kom.

2009-03-22 | 12:54:30 
Nu snöar det igen. Jag som trodde att det kunde bli vår nu när snön nästan smälte bort och snödropparna kom upp ur rabatten. Men inte det inte. Tråkigt.

Gårdagen var egentligen ganska händelselös, fast jag hann med en massa (tråkiga) saker som var tvugna att göras. Skönt att dom är klara, då hinner jag med annat nästa helg, som stallfesten lördag kväll =)
Kollade på Robinson med syrran på kvällen. Inte så bra, men det gick att koll på i alla fall. Sen blev det CSI och popcorn.

Red dresssyr i går också, äntligen gick det att rida ordentligt i paddocken. Det slutade med att jag har riktigt mkt träningsvärk idag och det verkade nästan som om Nadja också hade det. Vi fortsatte att jobba med galoppen. Det härliga är att trots vi inte har tränat på hela vintern så kan jag börja där vi slutade =). Riktigt skönt. Gick faktiskt bra. Sen skulle vi göra öppna, men det gick inte lika bra, fast vi har ju iofs aldrig fått kläm på det.... Längtar tills hoppträningarna börjar i sommar, då kan jag få lite mer tips.
Beställde från Börjes & Hööks igår. Blev bara 4 saker totalt, men det blev inte så billigt i alla fall. Köpte: terrängbenskydd & Nos/nack skydd från Hööks och schabrak & överdragsbyxor från Börjes.

VFU:n är riktigt kul, har fått en jättebra handledare. Ska dit nu i eftermiddag faktiskt, ska gå 14-22. Hoppas det blir kul och det händer lite :P Dom tycker att det är synd att det är så lugnt när jag är där, så nu är det ju bara en vecka kvar, det känns synd. Sen blir det att börja pendla igen. Jag som har vant mig av med det nu................


Ska väl göra mig i ordning inför kvällen, fixa ngt att ta med mig att äta... Ska gå vägen förbi stallet och lägga dit morötter inför kvällen innan jag åker. Det blir inga glada hästar om det inte finns morötter i krubborna... Olle vägrar ju till och med äta hö om jag har glömt morötterna, då står han bara och stirrar på mig...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ollebox är lite bortskämd? :D

2009-03-23 @ 18:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0