Under 4 dgrs tid...

2009-06-27 | 21:24:01 

På jobbet:
- Jag kan ju inte gå runt och bära på båda telefonerna!
- ( med idiot förklarande röst) Våra arbetskläder har två fickor...


Dålig uppdatering, jag vet, men det har varit mycket... Skirver ett långt inlägg nu i stället!

Jobbat 6 dgr i rad. Hade egentligen en ledig dag men det var ngn som hade blivit sjuk så jag hoppade in och jobbade en extra kväll. Och så ringde dom idag med och ville att jag skulle komma i kväll men jag orkade inte. Behöver ha mina två dgr ledigt innan nästa vecka kör i gång. Råkade säga som ursäkt att jag skulle bort men kom sen på att jag borde ha sagt att jag skulle köra hö, skulle ha låtit mer trovärdigt :P

Jag körde hö i alla fall i dag, i 30 graders värme, instängd i en traktor. Gick rätt bra ändra till sista lasset. Jag är säker på att jag stängde luckan innan jag åkte hemifrån men när jag kom hem med lasset så var den öppen. Typiskt. Men som tur var så hade jag inte tappat så mycket hö på vägen i alla fall. Så nu är halva höladan full (i den andra ska det in höbalar som är rullade men fortfarande ligger på gärdet).



Spelkvällen hos Ida för ett tag sedan var kul. Speciellt efter att jag vunnit över alla på Twister (ni vet det där spelet när man ska sätta händer och fötter på olika färgade prickar). Tjuv och polis gick mindre bra för mig som rånare, jag passar nog helt enkelt inte som det...

Helt hysteriskt kunde ha blivit det också, fast jag tror att jag vann en gång, vi fick höra varandra bryta på finska, sjunga ut orden & och börja varje mening med "visst är jag dum i huvudet, men..."
"Glömt bort vad spelet hette" vann jag och Camilla överlägset, vi var bra på att tänka på samma sätt, men det betyder inte att vi är rädda för ostbågar :)

Elin stod för kvällens höjdpunkt genom att ta vatten ur en "sodastream" flaska, se bubblorna när hon hällde i vattnet och sedan helt allvarligt säga "Oj, var det kolsyra i den här?"

I alla fall så blev det en trevlig kväll, tyvärr gick man nog upp en kilo eller två efter den men det var det värt =)

Nadja mår rätt bra igen, hon haltar inte längre i alla fall. Däremot tycker hon att det är tråkigt att stå inne och det frestar på hennes tålamod när vi kör förbi med en massa hölass utanför hennes box och hon "bara" får massa "kalodifattigt halm" att tugga på. Jag har också förstnu insett nackdelen med att använda torv i boxen. Nadja ser ständigt ut som om hon har hällt kaffe över sig. Inte så jättesnyggt.

Min kära syster gav henne förresten en aprikos förut (med kärna!) Som tur gick det bra, Nadja tuggade sönder den.

Lovis opererades i går, veterinärerna tog bort hennes halsmandlar. Stackaren, hon var som en bakfull tant på eftermiddagen. Vinglade & spydde.
Idag mår hon bättre, jagar hästar & äter glass. Hittade en igelkott förut och grävde en grop runt den. Tillbaka i gamla banor med andra ord :) Det är skönt.

Är tveksam om ngn orkade läsa allt, men nu ska jag i alla fall sätta mig i hammocken och läsa lite, kanske en glass också :)


Kommentarer
Postat av: Elin

"Elin stod för kvällens höjdpunkt genom att ta vatten ur en "sodastream" flaska, se bubblorna när hon hällde i vattnet och sedan helt allvarligt säga "Oj, var det kolsyra i den här?""



Shit, var det höjdpunkten. Vi måste ju haft megaskoj hö hö.

2009-06-27 @ 22:50:32
Postat av: Camilla

Helt övererens hette spelet :D och det var nadja som tog kärnan ifrån mej, inte jag som gav henne den haha :D

2009-06-28 @ 09:29:38
Postat av: Anonym

Åkej då förstår jag :D jo klart jag vill ha en sån tröja, men vi ska ju ändå trycka team tallemaja tröjor, jag tycker du ska komma ner dit och ha med dej en sån :D

2009-06-28 @ 12:50:24
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: hanna

Jag jobbar också 6 dgr i rad nu i 3 veckor... askul! Nu när man vill vara å bada liksom!



Klart du ska ha en tröja, återkommer när dom är färdiga :D hihi!

2009-06-28 @ 22:16:42
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: AK

Jo då klart jag orkade läsa :)

2009-06-28 @ 22:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0