Elaka syskon man kan ha!!!

2009-06-23 | 17:02:20 
Tasiga syskon jag har! Jag tyckte jag förtjänade att sola en stund efter att ha jobbat idag, men när jag som bäst ligger där så kommer dom med en stor vattenballong och kastar på mig! Dessutom jagar dom mig sen och kastar en kanna med vatten över mig. Elakt! Nu måste jag komma på en bra hämnd...

Ikväll ska jag ta hand om min sjukling och gå en promenad med Lovis. Imorgon kommer hovslagaren och ska ta av Nadja skorna och verka till lite, det finns ju ingen anledning att hon ska ha skor på sig när hon bara ska vila.
Märkte ni att jag stavade hennes namn fel i rubriken på förra inlägget?

Köpte mer medicin till henne i går, 3 dagars medicin för 400 kronor!!! Då kostar det ju mer än 100:- per dag! Det var rätt dyrt... Tur att veterinären hade med sig medicin till över midsommar, då visste vi ju inte vad den kostade heller...

Lite tidfördriv...
[x] Du har ridit en hel svart häst/ponny
[x] Du har ridit en fjording
[x] Du har ridit en shettis
[x] Du har ridit en travare
[x] Du har hoppat högre än 50 cm
[ ] Du rider mest dressyr
[x] Du använder alltid hjälm när du rider
[x] Du kan stallreglerna
[X] Du har en egen häst

[x] Du är i stallet mer än en gång i veckan
[x] Du har en speciell favorithäst/ponny
[x] Du rider mer än en gång i veckan
[x] Du har kompisar i stallet 
[x] Du läser hästböcker
[ ] Du skriver häst-sagor i skolan
[x] Du bor nära ett eller flera stall 
[X] Du går på ridskola/har gått
[x] Du har ridit ute i skogen på en häst
[x] Du har ridit ute i skogen på en ponny

[x] Du brukar rida i ett ridhus eller paddock
[X] Du har haft sommarhäst  (Glimona)
[X] Du har ridit mer än 3 år på ridskola
[X] Du har mer än 2 rosetter (bara en)
[x] Du tycker om att hoppa
[x] Du tycker om att rida dressyr
[X] Du och din familj bor på en hästgård (typ, en kogård men med hästiinslag, räknas det?)
[ ] Du har ridit in en häst/ponny
[x] Du har träffat ett föl som är mindre än tre veckor gammal
[x] Du brukar vara i stallet mer än en timme

Mitt resultat: 

1 - 5 p. du är inte en sån jätte ruktinerad ryttare.
6 - 15 p. du kan rida ganska bra men fortsätt träna.
16 - 20 p. där ser du träning ger resultat!
21 - 30 p. du är en väldigt rutinerad ryttare som kan hästar väl! 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vad fin din blogg blivit :DDDDDDD

scysst att du länkar, fast jag fattar inte hur man trycker på "Hannifer"

det försvinner ju bara :o



ja länkar dig från och med nu också :D

2009-06-23 @ 23:16:06
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: Anchi

Svar: haha ja, du får göra det =) kan ju vara skönt att vila lite från ridningen så får du längta lite också ;)



Jag har det ju så också nu. Eller ja, Rova går med föl så har inte ridit henne sen i slutet av mars, och kommer inte göra förrän början av augusti. Men det har varit rätt skönt också, och nu längtar jag som tusan tills vi sätter igång henne!

2009-06-24 @ 00:00:12
URL: http://anchis.blogg.se/
Postat av: Ina Jacobsen

Sv: Så du har ingen annan häst att använda det på sålänge?

2009-06-24 @ 08:28:38
URL: http://inajacobsen.blogg.se/
Postat av: Bea

Okej, du får höra av dig när du vet :)

fick iallafall mitt psykologiresultat igår. Blev ett C (ca VG), så jag är nöjd =)

2009-06-24 @ 14:11:50
URL: http://trize.blogg.se/
Postat av: Bea

Sv: Jag tkr erat är krångligt. Men det är väl för att man van med sitt egna :)

Åh, stort grattis!! :D va roligt.

Då kan du sova med gott samvete i sommar ;)

2009-06-27 @ 23:59:41
URL: http://trize.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0