Åska x 3

2009-07-04 | 11:04:49 


Trevligt det har varit. Under 12 timmar hade vi 3 åskväder. Det började i går eftermiddag med 2 st på raken. Fast då jobbade jag så dom märkte jag inget av. Sedan kom det ett till i natt, precis över vårat hus. Jag hade behövt hörselskydd. Det knäppte i elkontakterna och blixten slog ner i ett träd inte så många meter från huset. Tur att den slog ner där och inte på oss. Det blev strömlöst & lite sånt och har fått en del elproblem i ladugården, eller ja, krossen fungerar inte alls så det är inte lyckat för kossorna.

Annars rullar livet på. Träffade Wendy på höloftet förut och hon ville busa som vanligt. Jobbar i kväll igen och i morgon förmiddag, sedan åker jag på 1 & 4 års kalas hos mina yngsta kusiner. Det blir nog roligt :)

Nu till veckan kan jag ju släppa ut Nadja i hagen också. Funderar faktiskt på om hon ska få gå ut en stund redan på tisdag. Veterinären sa ju faktiskt att jag fick släppa ut henne ngra dagar tidigare om hon blev bra snabbt. Det är ju skönt för henne också.

Ha en bra söndag :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hhaha, hur är det Jenny? Vet du inte att det är lördag idag ;) Eller pratar du redan om morgondagen?

2009-07-04 @ 11:11:47
Postat av: Elin

"Kärlek är viktigare än stamtavla". Haha, vilken raggningsreplik du har där ;)

2009-07-04 @ 11:12:34
Postat av: Jenny

Elin: På sommarlovet behöver man inte ha koll på vilken dag det är :P

Klart, den ska jag använda nästa gång jag går på krogen ;)

2009-07-06 @ 11:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0