Spelkväll / veterinärbesök / termin 2

2009-01-20 | 14:05:10 
Spelkvällen
Efter att Ida och Elin halkat hem till oss så inledde vi kvällen med Guitar Hero och jag vann faktiskt några gånger =). Jag tyckte Ida var riktigt duktig även fast det var första gången hon spelade!
Vi fortsatte sedan med att spela RACE där jag kom 2:A =). Det var bara Patrik som hann före mig :P Sedan åt vi lite "mat" som jag och brorsan lagade. Jag behöver inte säga mer än att det i alla fall gick att äta...
Sedan fick jag äran att vara polis ett tag, men det slutade med att alla kom till tjuvnästet innan jag hann fånga dom :P Även fast jag lyckades ibland så lyckades dom få tärningen rätt flera gånger än jag fick...
Kvällen avslutades med div. saker som jag inte orkar skriva här, bland annat prat  & skvaller...
Nästa kväll får ni påminna mig om att inte äta så mycket chips/ostbågar/godis. Min mage tyckte att det var alldels för mycket.

Veterinärbesök
I går skulle pappa ha ut veterinären till ett par kor så vi passade på att ge Nadja en vaccination på en gång. Men det ville hon INTE. Hon som aldrig har reagerat förut, varken på veterinärer eller att hon har fått sprutor. Hon har ju ändå hunnit få ett par under sin tid här.
Jag band upp henne utanför boxen och trodde ju att det skulle gå bra. Veterinären behövde bara visa sig innan Nadja inte var kvar där utan stod i ett hörn inne i boxen. Och så fort veterinären bara skulle klappa henne lite så blev hon livrädd. Till sist blev det en brems runt mulen som JAG fick hålla. Stackars Nadja, det gjorde säker jätteont på henne. Men hon blev lugn och fick sin spruta...
Men när jag skulle hälsa på henne igen på kvällen så betedde hon sig likadant mot mig som hon gjorde åt veterinären. Så nu har jag en häst som inte vågar gå fram till mig. OCH som har veterinärskräck. Roligt värre. Får väl börja med att vinna hennes förtroende igen...

Nu termin / kurs!
Nu är man termin 2:are och inte minst längre! Kanske för sista gången...
Det blev nu kurs i den vändan också: Klinisk medicin med allmän farmakologi. Väldigt knepig kurs. Men vem har sagt att läkemedel ska vara enkla?
Vi fick vara i Almbyskolan idag och ha föreläsning. Men efter att fått ha blocket i knät när man skrev eftersom i stor sett alla utskjutbara bord var trasiga i hela aulan och läraren nästan vält whiteboardtavlan för 100:ade gången så fick vi sluta två timmar tidigare. Skönt att komma hem men vi lär väl ta igen det en annan dag...

Kommentarer
Postat av: AK

Usch... :(

2009-01-20 @ 16:25:56
URL: http://cadillacgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0