Lovis / dagen / Olle

2009-01-31 | 19:51:58 
Jobbar den här helgen igen. Jossan skulle bort så jag jobbar istället för henne så jobbar hon min helg nästa vecka. Så nu blir jag ledig två helger i rad =) Det ska bli skönt.

Idag har jag, förutom att jobba, hunnit med att gå en tvåtimmarspromenad med Lovis, klippt manen på Nadja, pluggat lite och tagit fram hö och fågelmat. Var ju "hästledig" idag eftersom Linn lånade Nadja och hon hade mockat och fixat stallet också. Det var skönt. Nu ska jag nog kolla en stund på finalen i körslaget och sen sova så jag orkar upp till jobbet i morgon. 
Har kommit på bästa sättet att ge Lovis tabletterna i alla fall- lägga dom i köttbullar. Då slukar hon nästan min hand också. Men örondropparna är det värre med. Dom hatar hon.  Men vi har inget val :/

Det är riktigt svårt att klippa manen så den blir fin. Om jag inte ska göra något annat den dagen så ska jag gå på den där man och svansklipparkursen som fjordhästföreningen ordnar i juni, fast det kommer att vara dagen före en tenta så jag får se hur det blir. Annars skulle det nog vara bra för mig - eller i alla fall för Nadja som slipper se ut som hon gör i manen :P

Nervöst läge inför tisdagen - Olle ska in till djursjukhuset - gastroskopi och blodprover. Stackars honom. Men då får hon i alla fall reda på ordentlig vad som är felet med honom. Om hon kanske måsta avliva honom :( Hoppas inte det men nu har han ju hostat ett bra tag och det var ju ingen allergi. Vi får verkligen hålla tummarna för honom! Att allt gå bra och att veterinären säger "ge honom det här läkemedlet så blir han bra om en vecka" . Jag tror ju inte att han säger så men jag hoppas i alla fall.

Lovis bland blommorna på sommaren
Lovis bland blommor en sommar =)

Kommentarer
Postat av: hanna

Ja super guus ä så fiiin ! :D



jo människor är idioter

2009-02-02 @ 09:50:36
URL: http://rothis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0