Man rider i alla väder.

2009-12-26 | 19:35:54 

Igår kväll var det nog inte bara jag som ilsket muttrande pulsade genom all snö ut till stallet. Dessutom fick man kämpa för att hålla upp dörrarna tillräckligt mot vinden för att hinna komma igenom. Och dessutom var det också kallt ute. Fast sen när man kommer in i stallet och hör hästarna gnägga, så är det faktiskt värt det!

Det var inte många som förstod mig när jag sa att jag hade varit ute och ridit på Karl i det här vädret som var, men man kan nog inte förstå det om man inte gillar hästar tror jag. Att man kan rida i alla väder. Fast det var lite mysigt, även fast man inte såg något när det blåste snö i ansiktet och händerna hade stelnat runt tyglarna.

I går kikade jag på höjdpunkterna av Stockholm Horse Show på tv. Det enda misstaget vi gjorde var att Camilla satt med vid tv:n för hon pratade hela tiden och under den timmen så sa hon ingenting vettigt (enligt mig och Fanny). Hon kommenterade till och med Pignons ritt på hästarna som var så bra. Nästa år vill jag vara där!
 
Jag glömde ju att nämna en julklapp jag fick, som stack ut lite från dom andra julklapparna - en biljett till en ishockeymatch från mina syskon. Fast det fanns ju villkor också. Jag var tvungen att välja en hemmamatch med Färjestad  + att jag inte fick stå i bortaklacken + att jag bara fick gå tillsammans med dom och Fanny. Fast det blir nog kul i alla fall :P


- Jag & Karl -


// Jenny


Kommentarer
Postat av: Charlotte

SV: Ja jättegärna! :D

2009-12-26 @ 20:31:41
URL: http://chalottelundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0