Det är iskallt!

2009-12-30 | 20:25:16 

Idag har jag ridit Karl barbacka, i - 25 grader i sommarridskor. Det var inte så lyckat, det tog en timme för mig att tina upp mina tår sen... Nästa gång ska jag ta mina vinterridstövlar.
Innan det hade jag mockat åt Nadja och Neptun utan handskar, bara för att jag hade tappat bort dom. Det var inte heller så lyckat, eftersom det är lika kallt i stallet som ute.
Men det gick i alla fall jättebra att rida Karl, så mysigt att travar fram i snö i skogen där ingen gått innan på en pigg häst! Då får man stå ut med sånt som frusna tår.

Var inne till Karlskoga en stund på dagen med pappa och mina syskon. Vi var bland annat till Granngården där jag skulle kika lite på säkerhetsvästar. De hade inte Outlyne, men de hade Racesaft (men såklart inte i min storlek). Fast jag provade den i alla fall ( i en storlek större) och den var riktigt bekväm - men jag tycker dom är så fula :P Vill i alla fall prova Outlyne innan jag bestämmer mig - dom är i samma prisklass.

Sen blev det en stund i bastun på kvällen efter att jag hade tagit in hästarna - det är lyx att ha en bastu hemma. Tyvärr fick Fanny och jag dras med mina syskon som slängde en massa vatten på stenarna för att få upp lutffukten till 60 - men vid 50 kom dom också ut för det gick inte att andas där inne. Men det var i alla fall jätteskönt att basta :)

Nästa vecka kommer bli kul, den innehåller bland annat bio, jobb, ishockey i Karlstad, rida Karl hoppas jag och skola såklart :/

// Jenny

 


Kommentarer
Postat av: Camilla

50 var faktiskt vårt mål, och vi klarat! :D

2009-12-30 @ 20:48:06
URL: http://camillacarlen.blogg.se/
Postat av: Elin

Va! Börjar du redan skolan igen! :O

2009-12-30 @ 21:00:16
Postat av: hanna

hahahah vafan ? du vet att det är kallt och ändå skiter du i vinter stövlarna ;) hahahahaha



jag red barbacka igår ju med bara mjukisar inget under, DET var också kallt :(



GOTT NYTT ÅR JENNY! ha det bäst!

2009-12-31 @ 14:37:05
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Haha red du i sommarskor!? xD Galen du är.. inte undra på att du frös om tårna :O :)

2010-01-01 @ 13:33:36
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: vikky

Jovisst, men jag menar.. Hon är väl endå en pigg&glad häst som älskar att bli riden osv, kommer hon trivas med att bara gå och skrota i en hage, kanske lite promenader, resten av livet.. ?

2010-01-01 @ 20:00:40
URL: http://vikkss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0