En ensam Nadja...

2009-08-19 | 10:58:14 
Olle ska flytta till Åtorp. Dessutom ska han flytta redan den 1 september.
Egentligen tycker jag att man ska planera sånt lite mer än tre veckor innan. Speciellt om man mer är fördubblar sin stallhyra och måste åka ända dit varje dag för att mocka. Fast hon får ju ridhus i anslutning till stallet, men i alla fall... Dessutom kommer ju Nadja att bli själv då fast det behöver ju i och för sig inget hon behöver bry sig om

Egentligen har jag fyra altenativ för Nadja, ingen av dom känns egentligen lockande. Det ena är att Nadja får gå själv. Det har jag redan strukit, för det vill jag inte.
Det andra är att jag letar efter någon annan som vill ha Linns stallplats. Det känns inte heller så kul, eftersom mina föräldrar inte vill ha en massa folk springandes på gården och hur stor är chansen att man hittar någon bra person? Och en häst som kommer överrens med Nadja. Och så ska det ju helst vara en häst som har problem med fång, för annars får den ju gå själv på sommaren.
Det tredje alternativet är att vi köper en häst till. Det verkar som om pappa helst vill det. Men jag tror inte att jag orkar med en häst till, det blir ju dubbelt så mycket jobb som det är nu...
Det sista alternativet som jag kommer på är att flytta Nadja till vårt andra stall. Men det finns ingen ledig stallplats förrän i mars verkar det som. Då måste jag ju ha henne själv tills dess. Jag försökte få tag i Leif i går för att få reda på om den sista häsen kommer att komma eller inte, men han svarade inte. Fast han är ju på semester så jag får väl vänta tills han kommer hem. Dom som har hästarna där verkar i alla fall vilja att jag flyttar dit =)

Jag vet faktiskt inte hur jag ska göra. Visst, det är inte säkert att Linn stannar i Åtorp med Olle så länge, men jag kan inte bara gå hemma och vänta på att hon kanske kommer tillbaka. För varje dag som kommer så är det ju mindre dagar kvar tills Olle åker. Jag väntar tills jag fått tag i Leif så får jag se vad han säger. Finns det ingen stallplats där så finns det ingen. MEN om det finns det så flyttar jag nog dit i alla fall. Fast jag bara velar fram och tillbaka hela tiden, det går inte att bestämma sig, det kommer nog inte att bli bra hur jag än gör... Jag har nog några fler sömnlösa nätter att se fram emot...


Kommentarer
Postat av: Anonym

det ordnar sig nog hurru, det tror jag allt! =)



köp en liten shettis hahah och kör den!

2009-08-20 @ 15:53:38
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vad är lösningen på alla problem?



Jo en åsna! (eller 5-56) :D

2009-08-20 @ 16:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0