Natt Jobb & levande höpåsar

2009-08-11 | 19:34:12 
Jobbade ju natten till idag, var ganska kul faktiskt, trevligt sällskap hade jag eftersom vi är två på natten. Dessutom var min arbetskamrat gammal hästtjej så då blev det ju innte sämre.
Det blev lite segt, det var en ovanligt lugn kväll och framåt 4 på natten när vi satt i de mjuka sofforna så höll jag på att somna :P Det var tur att det larmade så att jag vaknade till.
Kom hem vid halv åtta på morgonen, gick ut och gav Nadja frukost och sov sedan till halv ett. Fast nu är jag trött igen, måste nog sova några extra timmar i natt tror jag.

Började att storstäda Nadjas del av stallet i eftermiddags, har tagit ut all torv/ halm och gummimattorna. Så nu är det bara högtryckstvätt, skrubbning & desinfektion som är kvar, det tar jag i morgon!

Hoppade högt i morse när jag skulle lyfta en tom höpåse och det var någonting i den som började fräsa och röra på sig. Tur att det bara var en igelkott som bosatt sig i den (tänk om det hade varit en orm!). Igelkotten fick ligga kvar och jag letade fram en annan påse, den är nog borta i morgon bitti tror jag.

Ullared på måndag, det närmar sig. Vi är 4 i bilen eftersom Emma naturligtvis måste börja skolan den dagen. Har frågat Linn men hon har inte bestämt sig än. Skickade ett sms till Ida förut, men hon har inte svarat, undrar om hon pluggar så intensivt? :P

Nej, nu måste jag ge Nadja halm =)

Kommentarer
Postat av: hanna

Joohodu, rodel var astuffft! :D du skulle nog vilja du! :D

2009-08-12 @ 16:42:43
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: sarah

Tänkte bara säga att det är väldigt svårt att läsa din blogg om man kommer nedanför den vita rutan som täcker de typ två första inläggen. Om du inte visste alltså :) Annars fin! Älskade fjordingar när ja var liten, var på taffsnäs fjordridläger 100 gånger typ:P

2009-08-17 @ 00:16:52
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0