Veterinärbe

2009-04-16 | 20:34:02 
Veterinären var ute idag igen. Egentligen inte till Nadja eftersom han skulle ut till en sjuk kossa, men han fick kolla på Nadja också, när han ändå var ute. Så han hade tydligen klämmt & kännt på alla möjliga ställen & kommit fram till att han tror att hon har fått kronisk fång. SÅ de blir till djursjukhuset på mån/tis och röntga benen så vi får reda på om det är det eller inte. Innan han åkte sa han i alla fall att Nadja var riktigt fin för att vara fjording. Inte för att det hjälper så mkt ...
Det jobbiga är att jag går heldagar nästan hela nästa vecka och det är grupparbete.
Hade det varit föreläsningar hade jag ju kunnat få anteckningarna sen, men det går ju inte och sen sviker jag ju gruppen. Men det löser sig, ska ringa och fråga om dom har kvällstider för det hade dom ju i alla fall för smådjur.

Vet tyvärr inte riktigt vad kronisk fång innebär, om man måste avliva dom eller om dom kan gå som sällskapshästar. Fast det kanske beror på hur ont dom har också. Googlade på det, men fick inget vettigt svar. Hoppas på det bästa till veckan  i alla fall.

Kommentarer
Postat av: AK

Hoppas jag med !! Håller tummarna !! Nadde-gumman.... :/

2009-04-16 @ 22:34:20
URL: http://cadillacgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0