Tillbaka till gymnasiet???

2008-11-15 | 20:22:39 

Det var inte bara jag som fick minnesbilder från gymnasietiden när vi satte hänglås på skåpen och gick in i labsalen och tog på oss labrockar. Men dom blev snabbt omdöpta till läkarrockar =). I alla fall så skulle vi ha lab i mikrobiologi - med bakterier, virus och svampar. Det gick inte bra för min grupp redan från början. Vi skulle testa något som jag har glömt och vi fick fel medel fär att göra det, så det blev ingen reaktion - det skulle bubbla. I alla fall så kom vi på det själva efter ett tag :) Sen skulle vi kolla på bakterier i mikroskop och avgöra om de var grampositiva eller gramnegativa. Och jag måste ha varit typ färgblind då :P Fast som tur var så var det inte bara jag. Sen hände en sak till men det ska jag nog inte avslöja =).
När vi var klara så hade man den där gymnasiekänslan igen, som om man skulle hem och skriva labbrapport...


Kommentarer
Postat av: AnnaKarin

Jasså jasså jasså ???? :O Jag ringer och pressar dig vad som hände !! Annars så pressar jag dig imöra :P

2008-11-15 @ 20:46:39
URL: http://cadillacgirl.blogg.se/
Postat av: Elin

Hemska känsla!

2008-11-16 @ 11:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0