Lovdagarna

2008-05-03 | 10:23:28 

På valborg var jag en sväng till Åtorp, men bland annat Linn. Det var väl inte det roligaste man kunde göra, men i alla fall vettiigare än att sitta hemma hela kvällen.

Igår nä rjag skulle ut och rida så kom Linn och skulle göra detsamma precis samtidigt som jag :) Det gjorde att det blev en långtur tillsammans och båda hästarna var ganska trötta när vi kom hem. Och sen hade vi ännu mer tur eftersom veterinären lyckades komma precis när vi var i stallet så hon kunde skriva ut avmaskningsmedel till hästarna.
Vi såg tydliga spår efter svensexan i skogen ( 14 fulla män åkande på två militärjeeepar på leriga skogsvägar) eftersom det låg en massa ölburkar längs vägen. Undrar om man ska ringa till Jonas och fråga om han inte hade tänkt städa upp efter sig :P

Jag var ute och red med Charlotte en dag också, det var kul, Nadja fick gå jättelågt den dagen :P Och dessutom öva på att galoppera på en volt i paddocken. Det tyckte hon var hemsk så hon ville hela tiden springa åt ett annat håll, helst åt det hållet där Charlotte longerade Flickis :P

Igår var jag också till Karlskoga. Jag hittade ett par jättebra ridvantar, ett par solglasögon och ett par skor till studenten. Fast skorna var olika så jag måste nog gå tillbaka med dom till veckan :(
Jag skulle också få ett par nya arbetsstövlar och det fanns två modeller med tåhätta. Ett par som jag ville ha, som vägde dubbelt så lite som de andra, men de tillverkades ju naturligtvis inte i storlek 36 :( Så jag var tvungen att ta de andra som är tunga istället. Dom borde väl kunna tänka på oss med små fötter också :P

Till veckan - Kemiprov, nationell svenska redovisning och två läxförhör i biologi och miljövetenskap. Kemiprovet kommer bli svårast. Jag fasar för hur det kommer att gå...


Kommentarer
Postat av: Elin

Skriv, mer, oftare.

2008-05-05 @ 20:02:54
URL: http://ElinNilsson90.blogg.se
Postat av: Anonym

men vårat bildspel gjorde ju resan värd :D

2008-05-11 @ 13:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0