Igår räddade jag liv - jag gav blod.

2008-05-21 | 12:40:46 

Igår var jag då och lämnade blod på blodcentralen. Det gick väl ganska bra, en stor och fin nål var det i alla fall. Men det tog bara ca 10 minuter för att fylla påsen så det gick väldigt snabbt. AK var med dit också, eftersom hon vill lämna blod men inte tycker om nålar, eller sprutor. Fast hon tyckte att nålen var VÄLDIGT stor. Okej, den var stor, men det känndes ju knappt när de stack in den. Jag fick i alla fall en tröja och 50 kr för att de fick mitt blod. Och sen fick jag också järntabletter så att kroppen lättare ska återhämta sig. Jag ska ta dem så länge de räcker, tippar på 2 veckor, så jag måste smuggla med dem till Bulgarien :P

Igår när jag kom hem så varjag också ute och hoppade terrängbanan med Nadja, Linn & Olle följde också med. Det gick inte så bra för Nadja var mer koncentrerad på att tävla med Olle än hon var på att hoppa hindrena vilket gjorde att vi sprang bredvid de flesta.

Idag har jag sett en jättesnygg bil utanför lab. En svart  Saab...

Saker som jag borde göra (men som jag inte kommer att göra):
? Rida dressyr
? Oroa mig över mina betyg
? Packa inför Bulgarien (vi åker ju på lördag)
? Öva inför Tyska redovisningen imorgon.
? Städa

Förresten så kommer Minna och Ninna ikväll eftersom Minna ska prova att rida Nadja. Hon ska kanske rida när jag är i Bulgarien. Jag har ingen aning om vilka det är, men det vet jag ju snart :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0