Välja parti...

2008-07-02 | 13:54:34 
Hur ska man egentligen kunna välja, när det är dags att rösta?

En sak är i alla fall säker, jag kommer inte att rösta på socialdemokraterna. Mona Salin är ju helkonstig. Först struntade hon i att gå på nobelfesten och gick istället på en rockkonsert. Viket redan då vad att säga att hon inte tyckte om den traditionen som hon borde ha gått på. Och nu har hon sagt "Sverige har ju mindsommar och annat löjligt" vilket bara kan betyda en sak - att hon inte tycker om våra traditioner. Och jag tycker faktiskt att våra traditioner ska bevaras, för vem vill att julafton och midsommar ska försvinna? Inte jag i alla fall.
Och då kan man ju inte rösta på miljöpartiet eller vänstern heller, för då hjälper man ju bara sossarna att komma till makten. Inte för att jag vill röstea på vänstern heller förresten, för jag tycker att fri konkurrens är viktigt för våran marknad och det tycker inte dom.

Det kommer säket sluta med att man rösta på ngt annat, som man inte alls hade tänkt sig, men vi får väl se :P Men vill man bevara Sveriges traditioner och ha en bra marknad så ska man inte rösta på S eller V i alla fall.

Jag undrar faktiskt om våran "nya" regering kommer att sitta kvar efter den här röstningen. Alla verkar ju vara anti det nya med tandvården, MEN tänkte ni på en sak i tidningen i morse? Att de som kommer att få mycket billigare tandvård inte var med och kommenterade? Det var bara de som skulle få samma pris, alltså de med friskast tänder, som fick vara med och säga vad de tyckte. Och det var ju dåligt...


Nu ska jag i alla fall rida en sväng på Nadja, sen ska jag ta med henne hem och klippa manen på henne. Jag kanske duschar henne också, det behövs nog tror jag. Det är ju varmt och fint ute idag i alla fall :) Vi får hoppas på att sommaren är på väg tillbaka! Och att det stannar den här gången!

Kommentarer
Postat av: Elin

Långt kvar till nästa val...

2008-07-02 @ 21:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0