Veterinären var här

2008-08-14 | 13:11:28 

Idag kom veterinären ut till oss eftersom vi har två sjuka kossor. Och hon passade även på att titta på Wille och Nadja när hon ändå var hemma hos oss.

Wille: han kan ha någonting som sitter fast i halsen eftersom han låter som han gör när han andas. Men eftersom hon inte hade med saker så att hon kunde söva honom och kolla i halsen så tyckte hon att vi ska åka in med honom till Kga. Eftersom han inte lät så bra.

Nadja: Hon var inte riktigt säker. Det kan vara en hudtumör och det kan vara ngt annat. Men hon sa att vi skulle vänta en månad och inte lägga på ngn sadel. Om den var kvar sen så skulle hon ta ett prov och se om det är en tumör eller inte. Eftersom hon måste skära i den så tyckte hon att det var bättre för infektiionsrisken om man väntade lite. Och om det skulle visa sig att det är en tumör då så måste den behandlas direkt när man har skärt i den. Och då blir det en lång och jobbig behandling för henne. Men sen blir hon ju frisk och det är ju det som är det viktigaste. Jag struntar väl i om jag inte kan rida under behandlingen bara hon blir frisk .Det är ju det viktigaste!!

Eftersom jag fortfarande har feber så blir det att vila ikväll. Ingen hopppträning som åskådare och ingen gocart åkning heller. Men jag överlever. Jag vill ju vara frisk på marken i morgon :) även fast marken inte har ngt bra promenadtempo (iaf inte enligt Jan ).
Får ju träffa Ida imorgon också, det blir kul ;) Vi får väl diskutera det där med inflyttningsfest :P Det skulle väl vara kul, vi får baka bullar och bjuda på saft ;)


Kommentarer
Postat av: Elin

Det får ni ;)

2008-08-15 @ 09:20:39
Postat av: Anonym

jag kommer :D

2008-08-17 @ 15:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0