Dagens ridturer x 2

2010-03-07 | 20:39:26 

Idag blev det två ridturer. I morgon kommer jag nog att ha träningsvärk när jag springer runt på praktiken:)

Började att rida Karl på eftermiddagen. Självklart så gick solen i moln precis när vi gick ut genom stalldörren. Tur att det var ganska varmt i alla fall. Vi red en lite längre tur på vägarna, nästa vecka kommer det säkert vara för halt att rida där, om det fortsätter vara varmt. Karl var i alla fall ganska snäll, blev rädd för en timmerbil som kom med släp och allt. Fast det gick bra att gå (springa) förbi när lastbilen stannade vid vägkanten.

Visst är han söt i lila grimma?



Andra ridturen blev på Nadja på kvällen. Blev ju bara en skrittrunda på vägarna och en liten sväng till paddocken på vägen tillbaka. Sen gick vi genom skogen hem, det var inte så mycket snö som man kan tro faktiskt. Fast det var andra som hade gått där före oss så det var upptrampat i alla fall!
Nadja var snäll, när hon väl gick av gårdsplanen (hon ville inte lämna Neptun). Kändes lite konstigt att rida barbacka på henne, och jag fick päls överallt för hon har börjat fälla vinterpälsen...

Jag har också smörjt Nadjas träns ordentligt, med både lädertvål och läderbalsam. De blev mycket bättre, mjukare och fick fin färg igen. Jag måste säga att jag gör det alldeles för sällan...



// Jenny


Kommentarer
Postat av: hanna

åh men de går att rida nadja nu :D

2010-03-09 @ 10:00:48
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Gud vad söta! :) Skönt att få rida ut, även om solen precis gått imoln typiskt :P



Borde oxå smörja... :/ Kanske tar å gör det idag :D

2010-03-09 @ 16:53:26
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0