Struntsnack & sämre Nadja

2009-05-04 | 17:29:51 
Länk till en bra hästisida som jag hittade idag för att jag ska komma ihåg adressen :P
http://www.avantiafritid.se/index_frame.asp


Nadja är sämre idag. Ser ut som fång igen, så nu är det boxvila ett tag igen. Det som såg ut att gå över... Jag undrar om det beror på korsförlamníngen igen eller om det är "ny" fång som kommit. Hoppas det här också går över. Hon ser ut att ha ont i alla fall. Varit "ledig" från skolan idag så jag upptäckte det ju i morse och det var ju tur.
Följde med pappa till Granngården i förmiddags och hittade en bra födelsedagspresent till Nadja! Ett tre-pack med saltstenar i 3 olika smaker: banan, honung och örter/någonting. Faktiskt ganska billigt också, bara 129:-. Hon kommer älska den med banansmak! Får väl köpa ett knippe bananer också :D

Cyklade en sväng förut, då mötte jag Rufus (ardenner) och hans ägare i skogen, har var ytters tveksam till om jag gick att gå förbi eller om jag var farlig. Tjejen skulle aldrig ha kunnat hålla honom om han stack, men det gick ju bra :) Jag kommer nog aldrig att köpa en så stor häst, men dom är fina!
Nackdelarna är ju att man behöver ha en stege för att komma upp, det är lååång fallhöjd om man ramlar av och man sitter nästan i spagat när man rider barbacka (och det vill man ju göra, mycket!). Fast det finns ju positiva saker, när dom tittar på en med sina stora ögon och ser jättekloka & snälla ut. Ingen kan ju komma och säga att man har en leksakshäst heller.
Som farfar gör med Nadja. Fast vi försökte ju köra in henne i alla fall och då skulle jag med gläde provat att plöja och sånt med henne, vi har ju massa såna gamla saker hemma. Då hade farafr fått lära mig för han vet ju hur man gör! Kunskap som kanske kommer vara förlorad om några generationer när folk bara vill köra stora häftiga maskiner * suck...
Nu bli´re plugg / promenad / stallet & sjukhuset på Tv3 =)

*/* Barn är små människor som inte får bete sig som deras föräldrar gjorde i den åldern */*

Kommentarer
Postat av: AK

Nej vad synd !! Nadde :(

2009-05-04 @ 21:51:06
URL: http://cadillacgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0