Kossor & hästar!

2009-05-24 | 19:11:56 
Har hjälpt pappa en del i helgen med att stängsla och släppa ut kvigor på grönbete. Det är inte sommar förrän kossorna är ute! ...Och man har fått sett se deras glädjskutt i hagarna!
 Vågar man gå ut??? Det är ngt grönt läskigt här ute...!



Idag har jag jagat Charlotte ett tag :P Till slut hittade jag henne hemma hos henne, borde kanske ha letat där först... I alla fall så var jag med henne bort till paddocken och tog lite kort när hon red Lugge. Blev en del prat också innan jag åkte hem eftersom vi fick släktbesök från Askersund. så man fick vara lite mer social en stund, fick följa med dem ut också och kolla in kossorna lite innan dom åkte hem igen.

Sedan red jag Olle en sväng i skogen, barbacka. Han som är rätt smal kändes som att sitta på en ballong för han var så spänd och rädd för en massa saker. Tur att jag satt en rem runt halsen, annars hade jag nog ramlat av.... Men hem kom vi i alla fall, OCH vi hade tagit den väg som jag planerade innan vi red ut. Han ska inte få vinna trots att han beter sig som han gör. Tur att vi inte mötte någon ute i skogen, då kanske det hade gått annorlunda.
Imorgon ska jag inte rida honom i alla fall, då blir det en heldag i skolan. Sen kommer Linn hem så då rider hon ju själv =). Kul att hon åkte till Umeå samma helg som Dfs fotbollslag skulle dit att spela match, hon slipper inte degerforsarna :P

Här kommer några bilder på Charlotte och Lugge (klickbara!)

En bild på Nadja också förstås =)

Ha de bra =)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Fina hästar! & kossor med såklart ;)

2009-05-26 @ 20:44:24
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: hani

hallåj

hoppningen är på fredagen :D



man och klippningskursen i örebro menar du? två gånger har ja varit där :) brukar ha me hästen oxå, rider dit, bara 2 km:) Kom ! ta med Najda :D

Hur mår hon föresten?

2009-05-26 @ 20:46:06
URL: http://rothis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0