Veterinärbesök

2009-03-29 | 15:53:04 
Veterinären fick komma ut i dag, för Nadja var inte bättre. Han gav Olle vaccination också när han ändå var ute. Fast han blev lite fundersam när han såg passet, det är ju på lettiska :P

I alla fall så sa han att det var korsförlamning och antagligen för att hon blev så kall i fredags. Så hon fick det största sprutan jag sett ( jag lovar, den var RIKTIGT stor!) med medicin och smärtstillande. Så nu när hon inte har ont längre så vill hon INTE stå inne längre, springer nästa över mig när jag öppnar boxdörren. 
Blir boxvila i morgon, och antagligen på tisdag också. Sen korta stunder i hagen och korta skritturer ett tag. Sen blir det förhoppningsvis bra.
Ska köpa en säck betfor i morgon så jag har något att blanda upp medicinen med. Den var det livstids karens på också, så nu får vi inte slakta henne (vilket jag tycker är ganska bra för jag ser hellre att hon får somna in hemma när den dagen kommer).  Får väl stå ut utan att rida ett tag - Olle kanske får skor snart så då kanske jag kan låna honom om det inte skulle gå att låta bli att rida :P


Kommentarer
Postat av: AK

Vad bra att hon inte har ont längre :)

2009-03-29 @ 17:10:34
URL: http://cadillacgirl.blogg.se/
Postat av: hanna

JA det passade

Hur sngygt som helst, ska snart lägga ut bilder så får du se :D

2009-03-29 @ 17:46:29
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men fy vad skönt att det kommer bli bra snart igen :))))) Jag ligger hemma å är mega sjuk.

2009-03-31 @ 14:10:59
URL: http://rothis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0