7 år tillsammans.

2009-06-16 | 21:48:13 
I lördags firade jag och Nadja 7 års dag :P
Det var 7 år sedan vi hämtade henne i Askersund. Tiden går fort. Jag kommer ihåg min första ridtur på henne hemma. Då red jag på ett gärde och hon blev jätterädd för lite gräs som låg kvar efter skörden. Så våran första ridtur gick ut på att vågra gå fram till gräset.

Idag longerade / markarbetade jag lite. Det är något som man gör alldeles för sällan, fast det gick ganska bra ändå. Gick över "bron", lite backa mellan bommar och sådant. Nadja tyckte att det var mycket roligare att titta på Leif som grävde bort stenar ur hagen bredvid paddocken. Fast allra helst ville hon ha godisbiten som låg i min ficka.
 
När jag skulle byta hage på hästarna förut så blev Olle rädd för en lupin. En lupin!!!
Som om han aldrig har sett en sån förut! Började fjanta sig som bara den och skulle inte gå förbi. Och eftersom jag tog Nadja samtidigt så hade jag ju henne långt framför mig då, det är tur att grimskaften är långa. Till slut gick han ju med på att gå förbi den i alla fall, det var tur för Nadja började tröttna på typ allt, inklusive mig. Försökte springa ifrån mig i nerförsbacken. Jag tror att jag behöver uppfostra henne lite bättre :P

I morgon ska vi rida ut tillsammans med Linn och Olle. Tidigt  på morgonen. alltså halv 9 ska vi ses i stallet vilket är tidigt för att vara sommarlov.
Och på fredag blir det plan nummer ett: spelkväll hos Ida ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Lördag faktiskt ;)

2009-06-16 @ 22:02:58
Postat av: Jenny

Ni ändrade ju er efter att jag skrev ju :P

2009-06-16 @ 22:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0