Promenad med Nadja!

2009-09-13 | 12:10:52 

- Kan ni inte berätta vad jag kommer att få i födelsedagspresent?
(min syster)- Jag kan ge dig en ledtråd! Den har fyra ben, en svans och säger iiiiaa, iiiiaa, iiiaa...

Sen undrade min pappa hur hon hade tänkt slå in den, då fick hon lite att fundera på...



Igår gick jag en promenad med Nadja för första gången. Egentligen en vecka för tidigt, men det beror ju också lite på vilken veterinär man pratar med. Jag pratade med en annan ganska nyss som tyckte att det var konstigt att hon skulle vila så länge, hon springer ju ändå omkring i hagen. Men tio minuters promenad klarar hon och naturligtvis inte alla dagar i början. Hon får vila idag och sen går jag i morgon igen.
Det verkar som om det är helt lungt att börja rida tidigare också, bara man inte hoppar eller galopperar eller sånt. Men vi får se hur det blir med det, ska komma igång med promanaderna och får man ändå bara skritta så kan man ju lika gärna gå bredvid och få lite motion :P

Beställt kurslitteratur till nästa kurs nu, hälften av böckerna blev 2000:- Sjukt dyrt. Tyvärr måste jag nog ha dom andra också, får väl fundera på det. 4000:- för en kurs är lite väl mkt pengar. Speciellt om studiebidraget ligger på 2500:- och hälften går till busskort :/

I eftermiddag ska jag få låna Lugge och rida =)




Kommentarer
Postat av: Anonym

pengar pengar pengar........



jo du jag klarar mig vbra utan godis .DDD

2009-09-13 @ 14:44:40
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: Camilla

du glömde huvudet :D

2009-09-13 @ 20:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0