Göteborg (som turister)

2009-07-28 | 09:42:57 
Eftersom jag ändå bara sitter här och väntar på att veterinären från Karlstad ska ringa och berätta prosvaren för Lovis så tänkte jag skriva lite om Göteborgs-resan i helgen. Det blev resan där det mesta glömdes.


Allt började ju med att vi skulle hitta dit, vilket inte var så lätt. Både Camilla & Fanny glömde sina vägbeskrivningar hemma, och GPS:en visade oss naturligtvis på helt fel väg till lägenheten, Tills slut fick vi ringa till ägaren av lägenheten och få en vägbeskrivning.
- Åk absolut inte in på Oskarsleden
Jag : Jag svängde precis in på Oskarsleden...



Efter att ha upptäckt att div. byxor och jackor låg kvar hemma så åkte vi spårvagn till Liseberg. Där var det massor av folk, från vi kom dit till klockan 11 på kvällen. Vi hann bara åka 11 saker... Här åker Fanny & Patrik segelbåtarna.
Den nya Hangai var rätt så kul faktiskt, men inget slår Lisebergsbanan!
3D bion var också rätt kul, eftersom det såg så verkligt ut.



Universeum dagen efter var rätt kul, fina djur och sånt. Världens farligaste orm hade krupit in i ett hål så tyvärr fick vi inte se mycket av den. Rockorna fick man inte klappa för det var någon gitarrfisk som hade flyttat in till dom.




Camilla - Jag - Fanny
Vi hittade en ridsimulator, rätt kul faktiskt. Man kunde rida i alla gångarter, när man drog i tyglarna stannade den och man kunde svänga. Fast lite svårsvängd var den. Stigbyglarna var lite väl långa, men dom orkade jag inte ställa om... Lättare att sitta kvar och galoppen var som en gungstol. Den kan nog vara bra på ridskolor eller ngt, så man öär sig hålla komm på tyglarna :P


Helgen avslutades med en tur med Paddan och shopping.
I Paddan blev man nästan lika blöt som flumride, eftersom vågorna slog in över båten.
Vägen hem gick också bra, vi körde inte fel i alla fall.

Det var i alla fall en trevlig helg, trots vissa i gängets humor...
- Man kanske skulle köpa en ny jacka... (tittar på en jacka)
- Den kostar 1300 kr på rea...
- (skriker så det hörs i hela affären och försvinner sedan snabbt till spelaffären)


Nu ska jag fortsätta vänta på veterinären, innan jag åker in till Karlskoga i eftermiddag. Imorgon ska vi ut med båten <3

Kommentarer
Postat av: hanna

shit vilken rolig grej! (hästen alltså) sån vill jag också ha =D lagom dyr den måste vara hahaha

det räcker väl med en vanlig häst då :)



annars kan du åka till kvinnersta själv :D spela roll ;) du får leta upp mej å snacka me mej ju!

2009-07-28 @ 10:50:24
URL: http://rothis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0