Långridturen i går!

2010-05-30 | 18:13:04 

Igår blev det långritt efter jobbet med Cissi och Charlotte. Hästarna skulle hem till Cissi och vi skulle rida dom dit, det var en bra bit (ca 3 mil).
Vi hade tur med vädret, hela förmiddagen ösregnade det och sedan när vi skulle gå så blev det bra väder. Inte för varmt och inte för kallt. Solen var framme ibland och lite regnade det också.
Vi stannade och fikade på vägen och gick även en hel del brevid hästarna under turen (tror att det är därför att jag inte har någon träningsvärk idag, man fick sträcka ut musklerna lite...).

En del av turen gick längs ett dressinspår , och faktiskt så "mötte" vi ett gäng som var ute och åkte dressin. Lite kul när man hörde dom säga "jag skulle hellre sitta på en sån där (häst) än på dressinen!".
Men det var mysigt, rida i lugn takt framåt och se massa ställen som man inte tänker på finns annars, jag njöt (i alla fall när det inte regnade...) av att sitta på Lugges rygg.

Hästarna var snälla & jag hade kul, kvällen avslutades med grillning (man blir väldigt hungrig av att rida) & massa prat runt bordet. Sen blev det (lite för) sent hem, jag skulle ju upp och jobba idag igen :P

// Jenny


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Ja, det var riktigt mysigt tills det värsta hände, men på kv fick vi ju det mysigt igen! (: (:

2010-05-30 @ 18:31:50
URL: http://hardphotogirl.blogg.se/
Postat av: hanna

SV: yeah är sviiiiiiinkul! :) när flyttar du hit då? bestämt? hittat lya?



2010-05-31 @ 00:15:10
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej!

Förlåt om du inte vill ha detta, men nu kör jag en frågestund i bloggen. Hade varit jätte roligt om du ställde en fråga! Kram! :)

2010-05-31 @ 13:56:18
URL: http://linneaborgstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0