Markarbete / dressyr

2010-05-01 | 18:40:38 

I fredags red jag på banan med Karl. Började med att prova lite markarbete, jag får ju skämmas när jag har ridit honom så länge och inte markarbetat ordentligt med honom. Jag gjorde bara lite grundsaker, som att han skulle följa mig, stanna när jag stannar, kunna backa, flytta sig för tryck och avslutade med lite longering i skritt & trav. Det gick faktiskt jättebra, Karl var lugn och gjorde det jag bad honom om. Det känns skönt, för då kan man gå vidare till lite svårare saker :)

Fortsatte med att jag red lite dressyr en stund. La också upp ett litet cavalettihinder och red som en volt över det. Tränade på att "rida dressyr" över hindret (och inte "satsa" på det som ett hinder), det var nog mest jag som behövde den övningen. Fixade en liten bild också:


På slutet gick det ganska bra, vi fick lite flyt i det så att säga, fungerade bra i galopp på slutet också :) Hoppas att jag kan få med mig någon och hoppa ordentligt med honom någon dag!

// Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0