Stallfesten + dagens ridtur

2010-01-31 | 20:18:15 

Tänkte skriva några rader om stallfesten i går på Katrinedalskrogen. Vi var rätt många som var där faktiskt och det var ett bra ställe, god mat och så :) Tyvärr hade det blivit nåt missförstånd så vi blev tvungna att gå vid 10, men annars var det helt okej. Det var ett litet mysigt ställe. Såklart att jag glömde kameran hemma i alla fall, trots att jag sa att jag inte skulle göra det :P
Vi pratade om det mesta, men mest om hästar såklart. Vi diskuterade bland annat hur ofta man ska ge dom vatten på vintern och så :)
Eftersom jag hade såna problem i går med att komma på vad jag skulle ha på mig så tänkte jag lägga ut en bild på hur det blev, men min spegel är så liten så bara halva jag kom med :P
I alla fall så syns inte mina gråa knähöga yllestrumpor eller smyckena, men resten syns ju :)



Dagens ridtur då, kom till stallet, öppnade dörren och vände mig om för att stänga den. Då är det någon som säger "hej" från taket åt mig. Leif stog på en stege och tittade ner på mig. Inte konstigt att man blev rädd!
I alla fall hade jag hunnit mocka och sadla Karl och så och var precis på väg från stallet när vi mötte Charlotte. Hon skulle också ut och rida så Karl och jag red lite dressyr på banan tills dom var klara, sen red vi ut en sväng tillsammans. Fast Karl blev jätterädd för något (vi gissar på ljudet av en A-traktor) och slänge sig åt sidan och vi for rakt in i skogen :P Vi höll till och med på att springa över Charlotte och Pisan på vägen ut. Tur att jag satt kvar =). Men sen när A-traktorn åkte förbi, då var det minsann inget farligt...

// Jenny


Kommentarer
Postat av: hanna

snygg outfit! gillar skjortan :D vart haru köpt?

2010-01-31 @ 21:05:13
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: AK

Typiskt hästar, skit rädda ena stunden för att sen låtsas som om det regnar =P

2010-01-31 @ 21:38:53
Postat av: hanna

skitsnygg! jag är största skjortnörden!

2010-02-01 @ 20:49:32
URL: http://rothis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0