Veckan som varit.

2010-02-20 | 21:43:21 

Här kommer då en lite sammanfattning av min praktikvecka. Jag trivs jättebra, det är bra personal och alla är glada över att ha studenter där verkar det som. Jag har hunnit med att vara på: BVC (barnavårdcentralen), MVC (mödravårdcentralen), DSM (distrikssköterskemottagningen), hjärt-mottagningen, lab (tagit blodprov), jouren, och sen har jag också gått med sjukgymnasterna, barnläkaren och distriktläkarna. Har dessutom varit med och lyssnat när dom har telefonrådgivning/ tidsbokning.

Idag är det snöstorm. Mysigt. Första gången jag har lagat staket i snöstorm. Inte så kul. Hästarna fick äta frukost inne i dag, men dom såg lite förvånade ut när dom fick mat. Sen var dom jätteivriga när dom skulle få gå ut - tills dom kom utanför dörrarna. Då tänkte Nadja vända och gå in igen. Otur för henne att jag vet att hon gör så :P Neptun var snäll i alla fall, protesterade inte så mycket. Var till Karl förut också, mockade men red inte, känndes inte som om det var bra väder idag. Nej, men Karl ville nog inte lämna hagen tror jag, så jag skyller på det :P
  

Jag skulle egetligen till Örebro i kväll, på middag och fest med några klasskompisar, men jag struntar i det. Då vet jag inte om jag kommer hem i kväll eller kör fast i någon snödriva på vägen. Det blev en hemmakväll med melodifestivalen och popcorn/ godis i stället. Synd bara att fel låtar gick vidare. Men jag ska väl inte säga något, jag röstade ju inte. 
Om ni undrar vad jag roar mig med hos mormor på kvällarna, så är det bland annat att plugga, läsa Hästmagazinet och att leka med min dator:
 







// Jenny


Kommentarer
Postat av: Kristina Warg

Läs min blogg: http://kristinawarg.blogg.se :D

2010-02-21 @ 22:39:58
URL: http://kristinawarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0