Jag hatar våran stalldörr!

2010-02-28 | 14:32:12 

Är lite småsjuk sådär. Förkyld. Jag gillar det inte. Jag önskar att jag skulle vara på Gbg Horse Show istället, men jag får nöja mig med att se det på TV (i går kväll) och i kväll.

Jag måste fixa nåt annat till stalldörren (skjutdörr) nästa vinter (fast det säger jag alla vintrar). Den går verkligen inte att rubba när man ska flytta på den. Fryser fast och så sitter den där den sitter. Igår stog jag med både spett och min bror men vi höll på att inte få upp den i alla fall när jag skulle släppa ut hästarna. Tur att det finns mer än en väg in (och ut).

Igår vilade jag mest, städade lite, läste en bok och fixde i stallet. Fick pulsa i massa snö också, för Neptun fick för sig att 9 rådjur som hoppade ut från vår silo var jättefarliga, och eftersom jag inte hade satt grimskaft på honom än så sprang han iväg till Nadja igen. Och sen sprang dom iväg så långt bort det gick och ville inte komma tillbaka.

Idag har jag faktiskt ridit på förmiddagen, på Karl såklart (en förkylning + lite feber klarar man ju att rida med!). Det gick jättebra, vi red dressyr först på volten, i snön, för det var ingen som hade hunnit ploga än. Övade mycket tempoväxlingar och "grunder" för det är alltid nyttigt! Sen kom Leif och skulle ploga överallt vid stallet så då red vi ut en sväng på vägarna så vi slapp vara i vägen. Fast Karl blev rädd för en massa saker, så vi måste ta tag i det där också, men inte när det är jättehalt och han inte har några skor bak, det får helt enkelt vänta en stund. Fast vädret ser ju ut att kunna gå mot vår nu, leriga hagar & regnväder. 
Jag tycker att våran fina vinter kan få stanna några veckor till!

Btw, så har jag namnsdag idag - Maria - (mitt andranamn) och grattis till alla andra som också heter Maria :)

// Jenny
 


Kommentarer
Postat av: AK

Grattis !! =D

2010-02-28 @ 22:43:16
URL: http://tankaralaak.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Ajdå :/ Det kom ut fem rådjur ifrån erat torvhus och det va lite scary men han är ju van vid sådana.. men hade du inge grimskaft så kan ja förstå att det blev lite svårt att hålla kvar honom :)



Grattis på dig! :D

2010-02-28 @ 23:16:05
URL: http://nikonda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0