Ridhelg

2010-04-18 | 21:18:58 

Lördag: Jobbade på förmiddagen. Hade Karl och red på em/kvällen i paddocken, det blåste ju en hel del ute, så jag vet inte om det var det, eller att Karl testade mig, men han var i alla fall lite bråkig. Ville inte gå till ena änden av paddocken och sånt. Så vi fick öva på det i stället för det som jag hade tänk mig.

Söndag: Fixade i stallen på förmiddagen, hade ju Karl idag med. Hjälpte Amanda lite också och gjorde rent vattenkar. Fick också hjälpa pappa lite att knuffa halmbalar och ta in snöpinnar på eftermiddagen.

Red ut på eftermiddagen på Karl tillsammans med Lovisa & Neptun. Blev en rätt lång sväng faktiskt. Karl var pigg (på hemvägen). Sen mötte vi grannen med familj och hundar och då vägrade Karl gå framåt, trots att Neptun hade gått förbi dom. Han struntade typ i att jag satt där. Till slut fick jag hoppa av honom och leda honom förbi - då gick det jättebra att gå. Både Karl och jag var trötta efteråt :)
Cyklade direkt hem sen, och red Nadja en sväng till paddocken och lite där. Tränade i skritt, som vanligt. Blev lite skänkelvikningar, flytta baken, böjda spår och sånt. Försökte oss också på lite öppna, men eftersom det var en del folk där så hade Nadja fokus på annat...  
Kommer att ha en härlig träningsvärk i hela kroppen i morgon.

Karl hade rullat sig ordentligt, båda dagarna, tog en halvtimme att få honom någolunda ren :P


// Jenny


Kommentarer
Postat av: Camilla

Sv; Haha.. Precis. Eller silvertejp, bruakr ju funka på det mesta så varför inte man...?



Ja va roligt! Tusen tack! :D

2010-04-18 @ 22:03:55
URL: http://hastskotare.zoomin.se
Postat av: Sätilaryttaren Emma

sv; a det är riktigt kul :D

2010-04-19 @ 09:05:15
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Madelene

sv: Tack så mycke :D

ska nog åka upp till hööks och testa dom ;)

2010-04-19 @ 09:30:40
URL: http://halvhalt.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Shiiet va skitig han va xD haha ja trodde först det va neptun xD

2010-04-26 @ 22:09:01
URL: http://nikonda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0