Ridning och markarbete

2009-09-24 | 21:09:39 
Trevlig dag idag. Pluggat ända tills eftermiddagen / kvällen då jag gick bort till "andra stallet" och lånade Lugge och red ut tillsammans med charlotte (på Nisse) och Natalie (på Sackum). Det gick bra, vi var ute en stund i solen =) Alla hästar var snälla och sånt :) Hjälpte charlotte lite i stallet sen med att ta in dom andra hästarna och fodra och sånt, jag fick ju ändå låna Lugge så!
Jag börjar faktiskt vänja mig mer med honom nu, att jag måste böja mig ner för grenar, ha pall för att nå upp till stigbyglarna och inte komma sist när man skrittar.

Hann i alla fall hem sen så jag gick ut med Nadja en sväng, min planering var ju inte markarbete i dag, men det blev det i paddocken i alla fall. Välbehövligt faktiskt, hon var lite ouppfostrad. Synd att jag inte kan skylla på någon annan än mig själv.

Bara för att jag aldrig brukar lägga upp ngra "dagens outfit" så tog jag ett jättedålig kort när jag väntade på Charlotte i stallet:
Skor/ Leggings / ridvantar från Mountain Horse
Ridbyxor från Hööks
Ridtröja från ? (köpt på GeKås, Ullared)
Säkerhetsväst från ? (kommer aldrig ihåg vad märket heter, köpt på Granngården i allafall)
Ridhjälm hade jag ju naturligvis också, men den kom inte med på bild.



// Jenny

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hahaha :D Vi får rida nån mer dag, elr kanske på gärdet? =)

2009-09-24 @ 21:56:03
URL: http://charlottelundstrom.blogg.se/
Postat av: hanni

;)) nej tack !

2009-09-25 @ 21:34:20
URL: http://rothis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0