ATG besöket idag

2009-10-15 | 21:49:23 

Tänkte först skriva att det krånglar så att få ut trailbilderna här, gå in på: http://www.westernrider.se/ tryck på deras logga för att komma till hemsidan, tryck på Galleri och sen Trail med Lake 10/10/09 så hittar ni lite bilder därifrån, jag lyckades också komma med på en.

ATG besöket gick väl sädår. Lyckades i alla fall lasta på 10 minuter hemma, rekordkort tid :) 
Inga svar direkt. Gjorde böjprov och röntgade hovarna igen och sen jämförde hon bilderna med dom hon tog i våras. Rotationen på hovbenet har blivit lite värre på båda frambenen. Men dom sa att som det är nu så är det inte så allvarligt att vi måste avliva henne i alla fall, vi ska försöka hitta en hovslagare som kan sko varmt så vi kan få till en "fångskoning" (enkel sagt: man vänder skorna bak-och-fram).

Sen lät det som på veterinären att det fanns en liten chans att det kunde blir bättre och att hon blev bra, men antagligen så kommer det inte att blir det och om det inte blir värre än vad det är nu så får hon bli sällskapshäst. Men det kan ju blir värre också, men det behöver vi inte tänka på nu, fast som veterinären sa: ha det i bakhuvudet, för blir det sämre finns det inget att göra... 
Ska leta hovslagare i morgon... 

Nadjas (eller mina) två problem under ATG besöket
1) Att backa Nadja in i spiltan. Nadja är van vid box, men hemma kan hon i alla fall backa, men inte där. Skönt att det var andra som hade samma problem som mig, att jag inte var ensam. Nadja behövde i alla fall inte ha två personer som tryckte på, räckte med mig :)

2) Att longera Nadja, med spö, det anväder jag aldrig hemma så två händer räckte inte till, samtigit som Nadja inte fick springa för sakta och linan blev ett enda trassel.


Kommentarer
Postat av: AK

Men skönt ändå att det var ett hyffsat resultat :) Oroade mig hela dan igår... Tänk positivt nu !!

2009-10-16 @ 10:08:37
Postat av: Linnea

Tack! :) Vad har du för dig då?

2009-10-16 @ 10:46:35
URL: http://faakkyah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0