Häst - födelsedagstårta

2009-05-31 | 15:18:05 

Här kommer receptet på det tårta jag "bakade" till Nadja när hon fyllde 13 år i går:

Ingredienser (till 2 tårtor, Olle fick en också):
Det måste vara hål i brödkakorna!!! Det är betfor i hinken. Man kan ju välja lite efter vad just sin häst tycker om, alla hästar är inte som Nadja och älskar bananer.

Skär bananerna, äpplena och morötterna (en morot per tårta ska vara hel!!) i mindre bitar.


Lägg sedan ut det på en av brödskivorna. Det är bra att ha en ingrediens, som i mitt fall betfor, som är lite blött så att det håller fast det andra som ska ligga på.


Lägg på den andra brödskivan över och trä moroten genom hålet, sedan kan man bära tårtan i moroten.
Både Nadja och Olle tyckte om sina tårtor!

Nadja fick ju så klart en födelsedagspresent också, av mig fick hon en svart lädergrimma och av min syster ett rosa flugpannband till grimman. Hon blev faktiskt riktigt söt i det =)


Kommentarer
Postat av: Linnea

Ja, det är de absolut! :)

Haha, vad roligt med tårta till hästen! Jag gjorde en tårta till mina katter en gång när en av dom fyllde år men den blev minsann inte rörd ;P



Det är väldigt skönt med lov! Dock fick jag ju bara ledigt denna helg då jag åker iväg & jobbar imorgon.. men eftersom jag ska arbeta i stall är det nästan som lov ;)

2009-05-31 @ 19:00:09
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Vad gulligt med en liten hästtårta! :)

2009-05-31 @ 23:12:51
URL: http://www.dressyrbloggen.se
Postat av: Anonym

Hah vad söt :) En sån där gjorde jag okcså för några år sedaan när jag var skötare på ridskolan hihi, min sköthäst fyllde typ 19 eller någe då, yey!



Maja fyller faktiskt imorgon ;)



Jomen kom till SM!

2009-06-01 @ 07:34:55
URL: http://rothis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0