Segelminnen

2009-03-25 | 10:37:38 


Många minnen med Manjo, här kommer några av dom...



Hemresan från första gången vi gick i Göta Kanal gick genom minst 1 meter höga vågor och blåst. Då var det ingen som ville gå ner i båten och laga middag ;P



Alla gånger vi har badat - mesta gångerna i iskallt vatten. Och dom tama fiskarna vid en ö som vi matade...



"Akta bryggan!" när det borde ha varit "Akta båten!" när vi gick Göta Kanal.
Den plötsliga åskan/ blåsten/ dimman när vi seglade över vättern och vi inte riktigt hade koll på var vi var när dimman lättade.



Radar som tog oss in  till öarna när vi ankrade en bit ut från dom. Som vi hoppat från och som det tog hur lång till som helst att blåsa upp.



Många minnen blir det när vi seglat under så många år. Men tyvärr så kommer man inte ihåg alla...


Idag blir det plugg, så jag med gott samvete kan åka på hockeyn i kväll. Ska också skriva en utvärdring till min praktikplats så dom vet vad jag tyckt var bra och inte bra. Sista praktiken i morgon, känns lite tråkigt. Sen tillbaka till skolan igen :/. Jag som typ vant mig av med att pendla.

Beställde från hööks i söndags, och det kom redan igår! Gick ju på 1 dag! Benskydden passade perfekt också, det var skönt. Fast det var inte så himla lätt att få på dom när Nadja stod och trampade och ville in till maten i boxen. Men det gick.

Ha en bra kväll sen, för det kommer jag ha =)

Kommentarer
Postat av: hani

Vad köpte du mer då? :D



idag kom tränset, ska provat imorgon!

2009-03-25 @ 11:41:08
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: Camilla

minnen :')

2009-03-25 @ 15:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0