Upp i sadeln igen!

2009-07-16 | 17:18:30 

Igår red jag igen, var faktiskt en hel månad sen sist. Jag lånade Lugge och red tillsammans med Charlotte & Nisse. Red på banan först och sen en liten sväng ute i skogen. Det blev liten ryttare på stor häst :)

Jag upptäckte i alla fall att om man sitter på Lugge så:
- Slår man huvudet i grenarna som är över paddocken.
- Behöver man en pall för att nå upp till stigbyglarna.
- Behövs det inte måna galoppsprång för att komma till andra änden av banan.
- Känns traven mycket bättre att sitta ner i än Nadjas ponnysteg :)

Dessutom var det mycket roliga att rida dressyr på honom, dels kan han mycket mer än Nadja och så har hon ju den inställningen att skänkelvikningar endas bör göras när man flyr från en fara och att öppna är en övning som är lika med döden.

Harry Potter igår var sådär. Ganska bra men inte riktigt så att man fastnade och glömde bort tiden. Fast den var ändå värd att se, var fina effekter och så men man saknade ju en del från boken.

Lite bilder som Charlotte tog på mig & Lugge:







En bild på Charlotte & Nisse som jag tog:


Kommentarer
Postat av: AK

Härligt :)



Synd att Nadde fick fång... Men hon är ju lite bättre nu ialf :) Bra att du får rida lite :) Glad för din skull !! ^^

2009-07-16 @ 22:50:48
Postat av: Anonym

Såg ´HP igår :) AHahhahaha fatta ingenting, har bara sett ettan

2009-07-17 @ 13:47:22
URL: http://rothis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0