En annorlunda ridtur

2008-09-27 | 15:55:54 
Jag är alldeles för lättövertalad...! 

Av ngn anledning (antagligen att Cissi är bra på att övertyga mig) så stog jag brevid Lugge och hon bredvid Nadja.
Gissa om jag kännde mig liten, han är ju bra mycket högre än mig, han är kanske 170 någonting i mankhöjd...
Det första problemet var ju att komma upp, eftersom jag knappt nådde upp till stigbyglarna. Men det löste sig med lite hjälp :P Cissi fick bråka lite med Nadja också, hon ville inte stå stilla vid stolen när hon skulle upp barbacka :P Sen fick Nadja en riktig dressyrlektion, hon var riktigt sur på Cissi sen, men det var bra ^^

Lugge var iaf härlig att rida, stor skillnad mot Nadja i typ allt.. Han lyssnade verkligen även fast jag aldrig hade ridit med westentyglar tidigare... sen hade han ju helt andra steg än Nadja, men det är väl inte så konstigt :P Han känndes i alla fall inte lika stor när jag satt på honom som när jag stod bredvid. Så det blev en riktigt trevlig liten provtur på honom =)



Marken idag var väl inte så speciell, köpte lite marknadsgodis och en jacka. Mycket folk var det. Nu blir det att hjälpa pappa att mjölka innan det bli "möte" med han som ska gräva paddocken åt oss. Känns jätteskönt att jag är med, annars vet man aldrig vad dom bestämmer ;P



AK: om du är här imorgon kväll så kan vi ju göra ett avbrott och kolla på Hål i väggen om du vill =)

Kommentarer
Postat av: AnnaKarin

Hål i väggen !!! JAAAA !!! Det låter jättebra :)

2008-09-27 @ 17:39:38
URL: http://cadillacgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0