Barsebäck

2008-05-13 | 17:09:58 
idag var vi ju då på studiebesök till Barsebäck. Hela NV3 + TE3 skulle med, men gissa hur många som dök upp! Jo, tre sty ut NV och två st ur TE. Gissa om Ulla är arg...
Det började lite segt eftersom bussen hade åkt till fel skola, vi skulle ju åka från lab. På vägen dit höll vi på att köra över en älg. När vi kom dit fick vi ta på oss jättefula, alldeles för stora oranga västar som det stod BESÖKARE på. Sedan pratade guiden alldeles för lång tid innan ci fick gå in i själva byggnaden.
Vi började med att få se det stora kontrollrummet. Det var massor av knappar överallt och en hel del skärmar. Tur att man inte råkade peta till en knapp, tänk vad som hade kunnaat hända då?!
Vi fick också gå ut bland maskinerna en stund, det var kul att se hur de gick till. Vi fick följa nästan hela förloppet när de gjorde papper, det gick väldigt snabbt, rullarna gick många km/h. vi fick också besöka mässen, där jag träffade en som mamma känner och vi fick lite fika.
Jag kan väl säga att det inte var jättetråkigt, fast inte så jättekul, men det var väl ganska okej, i alla fall med tanke på att Ulla var inblandad.

När vi kom tillbaka så åkte jag till ICa och skulle handla lite till Kolmården imorgon, jag fick låna mammas ICA- kort så jag kunde köpa i stort sett vad jag ville :) Och då gjorde jag ju såklart det :)

Vi fick också reda på kemi-provet idag. Jag fick VG. Det känns ganska okej, men mitt betyg ligger nog mellan två betyg :/ Och det är bara ngra inlämningsuppgifter kvar. Så vi får väl se hur det blir med det. Får väl hoppas att jag får ett VG, att Ulla är snäll mot mig, jag följde ju i alla fall med till Bäckhammar :P

Jag red tillsammans med Emma igår, och Linn fick gå bredvid. Vi skulle gå bort till paddocken och hoppa, men det dammade så där så vi gick bak i skogen till våra nybyggda hinder. Olle hoppade om Nadja hoppade före honom. Det sista vi gjorde var att hoppa hela banan (Nadja före o Olle efter), ,men då ville inte Nadja hoppa, för hon var jättekoncentrerad på att vinna över Olle. Sen tyckte Emma att jag skulle börja på universitetet i Örebro, för då kunde jag ha Nadja i samma stall som hon och så kunde vi rida ut (hon läser på Örebro universitet). Men sedan kom hon på att det nog blir lite dyrt att både bo där OCH betala stallhyra. Jag tror faktiskt inte att jag kommer att ha råd med det, och jag tror inte att jag kommer att komma in heller.

Vi var också på en liten "mini-utflykt" på miljökunskapen idag, efter läxförhöret. Det kanske inte var så intressant, men skönt att komma ut en stund. 


Det är en igelkott som har byggt bo i Olles box.  Den är så söt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0