Första hopplektionen

2008-08-01 | 11:33:10 
Första hopplektionen för Nadja och mig var det igår på ridbanan i Ängebäck tillsammans med 6 andra hästar. Fast lektionen började med en hel del dressyr, så vi fick komma igång lite. Det var ju inte alla som red dit som jag gjorde. Nadja och jag lärde oss hur man gör öppna, det var lite småklurigt :P

När v började hoppa sen så började vi med tre hinder på en rak linje som var på samma höjd. Där lärde jag mig att det går mycket lättare om man inte kollar ner i backen :). Sen höjdes den mittersta bommen ganska mycket, samtidigt som vi skulle behålla samma antal galoppsprång på hela linjen. Det lyckades vi ganska bra med, faktiskt :) Vi gjorde 4+4 hela tiden, men det var nog mest Nadjas förtjänst. Sedan galopperade vi över bommar på böjt spår, och skulle bland annat stanna mellan dem och det var inte det lättaste.
Efter det så gjorde vi en kombinationsövning: först en travbom, sedan ett kryss, ett galoppsprång och en oxer. Nadja vägrade på oxern några gånger innan vi kom över, men hon var duktig i alla fall tycker jag. Sist så hoppade vi en liten bana med hindrena som stod uppställda. Då vägrade hon inte en enda gång fast det gick lite för fort på en del ställen.
Men det var i alla fall kul, även fast vi kom hem vi halv elva på kvällen sen och att vi hade behövs ha med oss reflexer när vi skulle rida hem.
I kväll blir det en liten skrittrunda med Nadja, så hon får komma ut lite. Jag tror att hon blir glad över att inte behöva anstränga sig så väldigt mycket. Nästa torsdag blir det hoppträning igen, samma tid & samma plats :D

Snart ska jag till Kga och leta bärbara datorer :) Hoppas att jag hittar ngt vettigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin RSS 2.0